Opis
Uzyskanie wpisu w rejestrze BDO - dlaczego jest tak ważne?
Wskazane powyżej wytyczne dotyczą szerokiego zakresu działalności - co sugeruje od razu, że zarejestrowanie się w BDO jest koniecznością w przypadku ogromnej liczby przedsiębiorców działających na polskim rynku. Wyłączone są z niego jedynie firmy, które wytwarzają wyłącznie odpady komunalne i nie są zobowiązane do prowadzenia ewidencji odpadów, część rolników i niektóre inne podmioty (jeśli chcesz upewnić się, że rejestr BDO nie dotyczy Twojej działalności, skorzystaj z naszej usługi szybkiej analizy obowiązków - specjaliści EMKA S.A. zweryfikują, czy kwalifikujesz się do zwolnienia z rejestracji).
Ze względu na wachlarz kar administracyjnych, jakie mogą zostać nałożone na podmiot, który nie dopełnia ustawowych obowiązków, poprawne prowadzenie dokumentacji oraz właściwy wpis w BDO mogą uratować przedsiębiorstwo przed poważnymi konsekwencjami. Wychodząc naprzeciw naszym Klientom, oferujemy usługę rejestracji firmy Klienta w bazie - również w obszarach tak specjalistycznych, jak objęte BDO odpady medyczne.
Na czym polega usługa?
Nasza oferta to tak naprawdę rejestracja BDO krok po kroku. Nie ograniczamy się wyłącznie do doradztwa. Mając na uwadze oszczędność czasu - najcenniejszego dobra naszych Klientów - oferujemy dopełnienie w imieniu Klienta obowiązku zarejestrowania się w systemie BDO, załatwiając za niego wszystkie formalności. Ponieważ oferujemy kompleksową obsługę rejestru BDO, Klient może powierzyć pracującym w naszym zespole profesjonalistom działania, dotyczące dokonania wpisu w rejestrze Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami: dokonujemy niezbędnej analizy działalności firmy, wypełniamy wniosek rejestracyjny i wskazujemy, w jaki sposób wnieść opłatę rejestrową do urzędu.
Co zyskujesz, powierzając nam wpisanie firmy do BDO?
Rejestracja Twojej firmy w rejestrze BDO wiąże się z następującymi korzyściami:
- oszczędność czasu, jaki należałoby poświęcić na tę czynność,
- dopełnienie prawnego obowiązku, wynikającego z ustawy o odpadach,
- uniknięcie ustawowych kar administracyjnych, związanych z brakiem wpisu w BDO,
- wygodna forma współpracy - załatwimy za Ciebie wszelkie formalności, przypomnimy o konieczności wniesienia opłaty BDO i podpowiemy, jakie obowiązki wynikają z rejestracji w tym systemie.
Czym jest rejestr BDO?
System BDO to skrócona nazwa Rejestru Podmiotów Wprowadzających Produkty, Produkty w Opakowaniach i Gospodarujących Odpadami. Do 2020 roku odpowiednia dokumentacja prowadzona była w formie papierowej, natomiast od 2020 roku w Polsce obowiązuje system elektroniczny. Jednocześnie zmianie (rozszerzeniu) uległ również zakres działalności wymagającej wpisu do rejestru BDO - odpady tak powszechne, jak opakowania produktów sprzedawanych w sklepach lub hurtowniach również znalazły się na liście.
Baza BDO - jak się zarejestrować?
Z obowiązku samodzielnej rejestracji zwolnione są tylko firmy odbierające odpady komunalne - w ich przypadku wpisu dokonuje z urzędu marszałek województwa właściwy dla miejsca prowadzenia działalności. Wszyscy pozostali przedsiębiorcy objęci przepisami muszą dokonać wpisu samodzielnie - a więc sprawdzić, czy, kiedy i jak się zarejestrować w BDO. Istotne okazują się terminy - w przypadku nowych firm wpisu trzeba dokonać jeszcze przed rozpoczęciem działalności.
Aby firma znalazła się w systemie, musisz złożyć elektronicznie formularz rejestrowy BDO. Jak wypełnić ten dokument? Po zalogowaniu do systemu (np. profilem zaufanym) i wybraniu wniosku nowego (nie aktualizacyjnego!) należy podać dane firmy. Następnie trzeba uzupełnić tabelę, w której poszczególne rodzaje odpadów podzielone zostały na kategorie - właśnie ta część formularza sprawia szczególną trudność przedsiębiorcom, ponieważ wniosek BDO obejmuje wiele szczegółowych danych, a dodatkowe komplikacje stanowi np. prowadzenie działalności przez firmę w różnych lokalizacjach czy też charakter działalności wymagający dostarczenia dodatkowych dokumentów. Dlatego zachęcamy, by wniosek BDO powierzyć specjalistom - wypełnimy wszystkie dokumenty i poinstruujemy przedsiębiorcę co do jego dalszych obowiązków.
Czy z rejestracją w BDO wiąże się opłata?
Tak, istnieje opłata rejestrowa BDO. Jej wysokość zależy od wielkości przedsiębiorstwa (w przypadku mikroprzedsiębiorców jest niższa, niż w przypadku pozostałych firm).
Jak uzyskać numer rejestrowy BDO?
Po złożeniu przez przedsiębiorcę wniosku o wpis do bazy, urząd wojewódzki w ciągu 30 dni nadaje numer rejestrowy BDO. Stanowi on potwierdzenie, że firma figuruje w rejestrze i jest umieszczany m.in. na fakturach VAT oraz paragonach. Okres oczekiwania na nadanie numeru jest tak naprawdę tożsamy z tym, ile trwa rejestracja w BDO - koniecznie należy pamiętać o złożeniu wniosku z odpowiednim wyprzedzeniem, aby uzyskać wpis jeszcze zanim firma rozpocznie działalność wiążącą się z wytwarzaniem odpadów.
Klienci korzystający z usługi wpisania firmy do rejestru pytają często o urząd odpowiedzialny za przyjmowanie wniosków. Zatem - kto nadaje numer BDO? Obsługa składanych wniosków oraz wprowadzenie przedsiębiorstwa do rejestru i nadanie mu numeru leży w gestii marszałka województwa.
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Opinie (0)
Rejestracja Twojej firmy w rejestrze BDO
towar niedostępny
Kup ten produkt teraz - zapłać za niego za 30 dni